28 septembrie 2009

formula lui Hamilton

Sau cel putin ce poti face cu multa ambitie...De cateva etape tot incearca sa mai castige un GrandPrix...iar de data asta ia reusit.
Sincer nu am vazut cursa dar relatarile specialistilor ma face sa cred k a fost o cursa frumoasa...
As vrea sa-l felicit pe Timo Glock...BRAVO...dupa 14 etape iti iesi si tie un podium...FELICITARI!!!



Lewis Hamilton a fost urmat de germanul Timo Glock (Toyota), pozitia a treia revenind spaniolului Fernando Alonso (Renault).

Sebastian Vettel (Germania/Red Bull-Renault) a fost al patrulea, in timp ce britanicul Jenson Button (Brawn) a ocupat locul cinci, fiind urmat de coechipierul sau, brazilianul Rubens Barrichello.

Finlandezul Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) s-a clasat al saptelea, in timp ce polonezul Robert Kubica (BMW-Sauber) a ocupat locul opt.

Liderul clasamentului, Jenson Button, a recuperat de pe locul 11 pana pe 5, cu un loc in fata colegului si rivalului sau Rubens Barrichello, care se afla acum cu 15 puncte in spate cu trei curse ramase din calendar.

Hamilton a pornit din pole, iar Rosberg l-a depasit pe Vettel, lucru trecut neobservat de comentatorii TVR care ne-au povestit in primele trei tururi ce au facut Mihai Marinescu si ceilalti romani invizibili prin competitiile auto si moto, adica nimic. Vettel a ramas sa ii tina fata lui Alonso, iar spaniolul era presat din spate de Webber.

Webber a reusit sa treaca in cele din urma de Aloso, insa a iesit in afara la virajul 7, ceea ce i-a permis fostului campion mondial sa revina . Glock a profitat si el de greseala lui Webber, pentru a avansa in cursa.

Glock si Alonso nu au putut tine ritmul cu primii trei, care au disparut rapid, de parca ar fi rulat cu motoare duble. A ramas numai praful, bucatile de hartie si scanteile pavajului stradal dupa ei.

Rosberg nu l-a lasat nici un moment pe Hamilton la mai mult de trei secunde in fata, iar Vettel s-a tinut si el de lider la 5 secunde. Pilotul britanic a mai stat un tur in plus fata de cei doi, inainte de a intra la boxe, ceea ce i-a mai oferit un avantaj.

Rosberg a aratat ca poate ataca locul intai pana a iesit de pe traseu la iesirea de la boxe. A calcat linia si vibratoarele de pe margine si, chiar daca a revenit repede pe traseu, a fost penalizat. A trebuit sa treaca din nou pe linia de la standuri.

A fost un gest care l-a costat, pentru ca imediat a intrat pe pista masina de siguranta. Arian Sutil (Force India) s-a invartit cu masina dorind sa treaca de Jaime Alguersuari de la Torro Rosso. A lovit in derapaj BMW-ul lui Nick Heidfeld punand capat si cursei germanului.

Cu amenitarea lui Rosberg iesita din calcule, Hamilton a trebuit sa ii faca fata lui Vettel. Acesta a intrat la boxe pentru o scurta alimentare, profitand de prezenta safety car-ului. Insa, Vettel a depasit viteza regulamentara si a trebuit sa reintre, pierzand mult timp.

Hamilton a ramas fara adversari si s-a indreptat spre a doua victorie din 2009.

Glock s-a indepartat de Alonso in partea secunda a cursei, iar cum Rosberg si Vettel au avut probleme cei doi au trecut pe locurile 2 si 3. Glock a reusit astfel primul podium pentru Toyota dupa cursa din Bahrainm, iar Alonso primul podium pentru Renault din acest sezon chiar pe circuitul de la care a inceput marele scandal in care a fost implicata echipa franceza.

Cursa a avut si alt moment incins. Cand Webber a abandonat in virajul 1 din cauza problemelor la franare, majoritatea pilotilor care trebuiau sa intre la boxe au facut-o atunci pe loc, in ideea ca va intra safety car-ul. Printre acestia, Barrichello care se afla pe locul al cincilea, cu doua pozitii in fata lui Button.

Numai ca masina de siguranta nu a intrat, iar Buttin s-a distantat, manevra de precautie a lui Barrichello fiind inutila si costandu-l enorm. Button s-a bucurat de cinci tururi rapide, cu putin combustibil la bord, si s-a clasat in fata colegului brazilian. A iesit de la boxe in spatele lui Vettel, care apoi a primit penalizarea pentru incalcarea liniei standurilor.

Ferrari a facut o cursa anonima, Kimi Raikkonen chinuindu-se sa stea in plasa lui Kubica si Kazuki Nakajima. A incheiat pe 10, in fata intarziatului Rosberg. Giancarlo Fisichella s-a clasat pe pozitia 13, cot la cot cu cel care l-a inlocuit la Force India, Tonio Liuzzi


SI CLASAMENTUL:
Piloti: Constructori:
1. Button 84 1. Brawn-Mercedes 153
2. Barrichello 69 2. Red Bull-Renault 110.5
3. Vettel 59 3. Ferrari 62
4. Webber 51.5 4. McLaren-Mercedes 59
5. Raikkonen 40 5. Toyota 46.5
6. Hamilton 37 6. Williams-Toyota 30.5
7. Rosberg 30.5 7. Renault 26
8. Alonso 26 8. BMW Sauber 21
9. Glock 24 9. Force India-Mercedes 13
10. Trulli 22.5 10. Toro Rosso-Ferrari 5
11. Kovalainen 22
12. Massa 22
13. Heidfeld 12
14. Kubica 9
15. Fisichella 8
16. Sutil 5
17. Buemi 3
18. Bourdais 2

Niciun comentariu: